Efekt jojo – porady jak uniknąć

Efekt jojo – porady jak uniknąć
5 (100%) 3 głosów

Efekt jojo polega na cyklicznym chudnięciu i przybieraniu na wadze. Dotyczy wielu osób, zwłaszcza tych, które pozostawały na restrykcyjnych dietach. O efekcie tym mówi się wtedy, kiedy w przeciągu 5 miesięcy przyrost masy ciała przekracza 10% wagi osiągniętej podczas odchudzania.

Największe zagrożenia

Największe zagrożenia, jakie wpływają na to, że pojawia się efekt jojo to szybki spadek wagi oraz powrócenie do złych nawyków, wtedy, kiedy pojawi się efekt Plateau. Efekt ten polega na zatrzymaniu wagi wówczas, gdy skończy się stosować dietę i organizm przyzwyczai się do przemiany materii na określonym poziomie. Dlatego, warto wiedzieć, jak należy się odchudzać i jak powinien wyglądać zdrowy styl życia, w określeniu do danej osoby. Wszystko musi bowiem pozostawać uzależnione od aktualnego stanu zdrowia.

widoczne rezultaty w odchudzaniu
Jeśli się odchudzamy i w pewnym momencie waga pozostanie na niezmiennym poziomie to nie możemy się zniechęcać. A już na pewno nie powinniśmy podjadać. Należy nadal regularnie ćwiczyć. To pozwoli nam dalej prowadzić zdrowy tryb życia i uchroni przed kolejnymi, zbędnymi kilogramami. Mięśnie, które ciężko pracują zużywają kalorie, a tempo przemiany materii stabilizuje się. Do zaś wysyła pozytywne sygnały do organizmu. Naturalnie, systematyczne ćwiczenia pozwalają także wymodelować odpowiednio sylwetkę. Jak więc widać, jest wiele zalet przemawiających za tym, żeby zachować zdrowy styl życia i ćwiczyć systematycznie. Jeśli już waga spadnie to na pewno nie można tego zostawić na jednym poziomie. Warto ciągle zachowywać dobre nawyki.
Treningi to nie wszystko. Trzeba też bowiem pamiętać o umiarkowaniu w jedzeniu.
Dobrze zbilansowana dieta jest podstawą w zachowaniu odpowiedniej i optymalnej wagi do konkretnej osoby. Co więcej, jeść należy rozsądnie przez cały czas. Nie możemy na przykład sobie pofolgować i na imprezie rodzinnej podjadać. Należy też mniej spożywać alkoholu. Naprawdę, warto odmówić sobie dodatkowego kawałka ciasta na rzecz zadowolenia z diety.
Warto też mieć świadomość, że układ pokarmowy ma dobowy rytm. Dlatego, zasadne jest jedzenie posiłków o określonych porach. Na pewno nie można podjadać pomiędzy posiłkami. Śniadanie dobrze będzie zjeść pół godziny po przebudzeniu. To pożywny posiłek, który daje energię na resztę dnia, a na dodatek szybko zostanie on strawiony. Wtedy, gdy zapomina się o zjedzeniu śniadania to odkłada się tłuszcz. Do tego, organizm ma zaburzony rytm pracy. Spowalnia się przemiana materii oraz gromadzone są zapasy tłuszczu. Owoc, jogurt lub chleb razowy to dobra propozycja na drugie śniadanie. Ten posiłek nie powinien z kolei być zbyt obfity. Obiad także należy zjeść o określonej porze, w środku dnia. Ten główny posiłek powinien składać się z solidnej porcji produktu wysokobiałkowego oraz z dużej porcji warzyw. Dodatek węglowodanów, typu makaron, ziemniaki – nie powinien być zbyt obfity. Około dwie godziny po obiedzie powinien zostać zjedzony podwieczorek.
Kiedy się odchudzamy również powinien być to owoc lub jogurt. Coś słodkiego lub ciastko nie powinny być brane pod uwagę, gdyż doprowadzą do nagromadzenia się kolejnych kalorii. Ewentualnie, można zjeść kisiel. Kolację warto zjeść do godziny 19. Wtedy żołądek jeszcze optymalnie pracuje. Warzywa, chude mięso lub ryba to doskonałe propozycje na kolację dla osób na diecie. Oczywiście, wiele osób chodzi późno spać. I te osoby powinny pamiętać, by jeśli już chcą coś przekąsić, by było to coś lekkostrawnego.
Przemiana materii zmienia się u osób odchudzających się. W związku z tym, kiedy dopiero co zakończymy dietę, a chcemy się wystrzegać efektu jojo to powinniśmy stopniowo dodawać do kolejnych posiłków jakieś dodatki. Na początek do podstawowego śniadania wystarczy dodać kromkę więcej chleba razowego. Analogicznie należy potraktować pozostałe posiłki. Organizm należy systematycznie oczyszczać. Toksyny nie są korzystne dla osób na diecie i tych, które dopiero co dietę zakończyły. Można wobec tego spożywać płyny wyłącznie jednego dnia w miesiącu. Minimum 2,5 litra. Może to być woda, koktajle owocowe lub warzywne, zupy warzywne. Rzeczywiście, jeśli porcje te będą racjonalne to odczujemy zmianę na lepsze w organizmie.
Samo to, jak będziemy przygotowywać posiłki po zakończonej diecie także będzie nie bez znaczenia. Warto unikać potraw smażonych, albo smażyć je na mniejszej ilości tłuszczu niż zwykle. Dodatkowo, warto przekonać się do gotowania na parze. Błędne jest przekonanie, że na parze można robić wyłącznie warzywa. Otóż, na parze można zrobić mięso, czy ryby a posiłki te będą smaczne i zdrowe.

jak schudnąć bez efektu jojo?

Zmiana dotychczasowego stylu życia

Warto wiedzieć, że tak naprawdę nawet najbardziej rygorystyczna dieta nie przyniesie dobrych rezultatów, jeśli nie zmieni się złych nawyków w odniesieniu do całego stylu życia. Trzeba mieć świadomość, co spożywać, w jakich ilościach, w jakich treningach uczestniczyć. To sprawi, że będziemy stale mieć kontrolę nad swoją wagą. O ile zaś sami nie wiemy, jak tym pokierować to nie powinniśmy się bać i dobrze będzie skorzystać z tego, co mają do zaoferowania profesjonalni trenerzy personalni. Dzięki temu, przekonamy się jak właściwie się odżywiać i jakie to ma dobre skutki dla organizmu. Będziemy wiedzieć, kiedy w trakcie odchudzania zachować czujność i kiedy się nie poddawać. To wszystko ma niemałe znaczenie i rzeczywiście należy pilnować kwestii związanych z prowadzeniem zdrowego trybu życia. Każdy, kto przynajmniej raz w życiu się odchudzał wie, na czym polega efekt Plateau bądź efekt jojo. Wie, jak oba te efekty są groźne dla organizmu i co robić, by móc poczuć się pewniej i nie wrócić do starej wagi i złych nawyków. Warto też więc będzie korzystać z wiedzy takich osób.
Kiedy podejmujemy decyzję o przejściu na dietę to powinna być to z naszej strony decyzja wyważona. Taka, co do której nie będziemy mieć wątpliwości, gdy chodzi o jej słuszność. Tak samo, kiedy widzimy, że mamy słabą wolę lub straciliśmy kontrolę nad wagą – powinniśmy skorzystać z porad specjalistów.


Szukasz produktu na odchudzanie? Świetnie, bowiem przedstawiamy jeden z najpopularniejszych suplementów na odchudzanie w ostatnich latach, który dostępny jest w atrakcyjnej ofercie rabatowej. Kapsułki na odchudzanie SlimBerry to jedne z najczęściej kupowanych suplementów w 2018 roku. Zastosowane w nim składniki bogate są w witaminy i wiele innych właściwości. Kliknij w poniższy przycisk by przejść do strony z ofertą.

SlimBerry- promocyjna oferta na odchudzanie

Oferta dostępna do dnia: 16.11.2018


Odpowiedz:

Twój email nie zostanie opublikowany.

Atrakcyjna oferta popularnego preparatu na odchudzanie SlimBerry z rabatem już dostępna w Polsce.Sprawdź ofertę SlimBerry
+